Page 26 - חוברת דין וחשבון שנתי
P. 26

‫בטיחות בעבודה‬                                                                                         ‫מחשוב‬

‫המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב מקפידה על תחום‬           ‫בשנת ‪ 2021‬הושלם המעבר למבנה המועצה החדשה והתבצעו‬
‫הבטיחות בעבודה‪ ,‬בריאות העובדים וגהות תעסוקתית‪ .‬מחלקת‬
‫הבטיחות מקפידה על פיקוח‪ ,‬אכיפת חוקים ותקנות מכוח "חוק‬                              ‫עבודות במערך המחשוב והטלפוניה‪:‬‬
‫ארגון הפיקוח על העבודה‪ ,‬התשי"ד – ‪ "1954‬וכן מכוח "פקודת‬
                                                           ‫• העברת מערך המחשוב וחוות השרתים למבנה המועצה החדש‪,‬‬
                        ‫הבטיחות בעבודה‪ ,‬התש"ל – ‪."1970‬‬
‫המועצה מחזיקה בתקן ישראלי ‪ OHSAS 45001‬ניהול בטיחות‬         ‫ה‪X‬פ‪O‬ע‪N‬ל‪T‬ת‪OR‬חו‪.P‬מות אש חדשים‪ ,‬והפעלת מערכת הגנה לרשת‬
‫ובריאות בתעסוקה – המעיד‪ ,‬כי המועצה נקטה את האמצעים‬
                                                           ‫מערכת‬  ‫והתקנת‬  ‫אינטרנט‬  ‫לתקשורת‬  ‫המבנה החדש‬   ‫• ‪I‬חי‪IF‬בור‪W‬‬
      ‫הדרושים בכדי לדאוג לבריאותם ובטיחותם של העובדים‪.‬‬                                      ‫במבנה החדש‪.‬‬
‫במהלך השנה מחלקת הבטיחות קיימה הדרכות בטיחות‬
‫בתחומים‪ :‬בטיחות עבודה במעבדה‪ ,‬בעבודות תחזוקה‪ ,‬שימוש‬        ‫• בהנותשקנאת‪R,‬ה‪D‬ג‪.‬דרת והפעלת מערכת גיבוי לענן ויציאה למכרז חדש‬
‫בציוד מגן אישי‪ ,‬ארגונומיה‪ ,‬נהיגה נכונה‪ ,‬בטיחות אש‪ ,‬עבודה‬
‫בגובה‪ ,‬עזרה ראשונה‪ ,‬בעבודות חשמל‪ ,‬למסירת המידע הנדרש‬       ‫• התקנת‪ ,‬הגדרת והפעלת מערכת "שירלי" ‪ -‬מערכת טלפוניה‬
‫לעובדים לביצוע עבודה באופן בטוח ובהתאם לתקנות ולחוקי‬
‫הבטיחות‪ .‬כמו כן‪ ,‬עובדים חדשים וקבלנים נותני שירות‪ ,‬מקבלים‬                                             ‫חדשה‪.‬‬
‫הדרכות בטיחות בתחום פעילותם‪ .‬ממונה הבטיחות של המועצה‪,‬‬
‫משתתף ב – ‪ 8‬ימי עיון לשמירה על אישור כשירות‪ ,‬לפי "תקנות‬           ‫‪.MICROSOFT‬‬       ‫‪OFFICE‬‬   ‫רישיונות‬        ‫מכרזים‪:‬‬
‫ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות)‪ ,‬התשנ"ו –‬                                                  ‫• מכרז לרכישת‬

                                                 ‫"‪.1996‬‬    ‫• מכרז להשכרת מדפסות‪ ,‬התקנת‪ ,‬הגדרת שרת במערכת‬
‫ישיבת וועדת הבטיחות במועצה מתקיימת ‪ 8‬פעמים בשנה‪ ,‬עפ"י‬
                                                                                                      ‫המחשוב‪.‬‬
                   ‫"חוק ארגון הפיקוח על העבודה ותקנותיו"‪.‬‬
‫יחידות המועצה מקפידות בביצוע עבודה באופן בטוח‪ .‬לכל יחידה‬                  ‫שיתוף פעולה בן האגפים בפרויקטים כגון‪:‬‬
‫במועצה‪ ,‬קיימת תכנית לניהול בטיחות המעודכנת בהתאם לצורך‪.‬‬
‫אירועים המוניים מתקיימים בהתאם לדרישות החוק‪ ,‬כגון‪ :‬תכנית‬                  ‫• מערכת מצלמות פנימיות ומיגון דלתות‪.‬‬

                                          ‫ניהול בטיחות‪.‬‬                                     ‫• מערכת בקרת המבנה‪.‬‬

‫סיורי בטיחות – פעמיים בשנה מבוצע סיור בעמדות העבודה‬                       ‫• מערכת מולטימדיה במשרדי הנהלה‪.‬‬
                   ‫(מעבדות‪ ,‬מתקן תפעולי‪ ,‬שצ"פ‪ ,‬משרדים)‪.‬‬
                                                                                   ‫בטיחות בדרכים‬
‫המועצה מבצעת סקר מקדים לקביעת תכנית ניטור סביבתי‬
‫תעסוקתי מכוח נוהל זרוע העבודה ‪ -‬בטיחות ובריאות תעסוקתית‪,‬‬   ‫בטיחות בדרכים הינה נקודת מפנה חשובה בכל ההתייחסות‬
‫מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית וכמו כן‪ ,‬בדיקות סביבתיות‬   ‫המחייבת לשמירה והקפדה למען הצלת חיי אדם‪ .‬אין ספק‪ ,‬כי‬
                                                           ‫הקפדה וחינוך לנושא זה יביאו להפחתה משמעותית בתאונות‬
        ‫תעסוקתיות לצורך ניטור סביבת העבודה של העובדים‪.‬‬
‫מתחילת מגפת הקורונה‪ ,‬המועצה מקיימת ישיבות הערכת מצב‬                                              ‫ובפגיעה בחיי אדם‪.‬‬
‫לבחינת המצב בנאות‪-‬חובב וכמו כן התכנסות חברי וועדת קורונה‪.‬‬         ‫תפקיד מערך הבטיחות בדרכים בנאות‪-‬חובב אמון על‪:‬‬
                                                           ‫א‪ .‬הקמה וניהול בסיס מידע על אירועי תאונות הדרכים בתחום‬
‫במסגרת פרוייקט ארצי של משרד הבריאות "כל אחד יכול‬           ‫הרשות‪ ,‬מוקדי תאונות‪ ,‬נקודות תורפה‪ ,‬סוגיות דמוגרפיות‪ ,‬גורמים‬
                                                                ‫מסייעים וכל מידע מועיל אחר לקידום הבטיחות בדרכים‪.‬‬
‫להציל חיים" המועצה רכשה שני מכשירי דפיברילטור אשר‬          ‫ב‪ .‬הכנת תכנית עבודה שנתית‪ ,‬כולל הצעת תקציב‪ ,‬הדרכות‪,‬‬
                                                           ‫השתלמויות ופעילות הסברתית בתיאום עם הרשות הלאומית‬
‫הותקנו במסדרונות המועצה‪ .‬עובדי המועצה השתתפו בהדרכת‬        ‫לבטיחות בדרכים וכל הגורמים האחרים הרלוונטים ברשות‬

                                     ‫הפעלת המכשירים‪.‬‬                                                     ‫המקומית‪.‬‬
                                                           ‫ג‪ .‬קידום וביצוע פעולות עפ"י תכנית העבודה של מערך הבטיחות‬
                ‫המועצה פועלת לבטיחות ובריאות העובדים‪.‬‬      ‫בדרכים המקומית‪ .‬תאום והפעלת גופים וארגונים הקשורים‬

                     ‫פסולת רטובה‬                               ‫לבטיחות בדרכים ובעלי יכולת לקידום הבטיחות בדרכים‪.‬‬
                                                           ‫ד‪ .‬מעקב אחר ביצוע התוכניות ודיווח לרשות הלאומית לבטיחות‬
‫פסולת רטובה הינה פסולת העשויה בעיקר משאריות מזון ‪/‬‬
                                         ‫פסולת אורגנית‪.‬‬                                                   ‫בדרכים‪.‬‬
                                                           ‫ה‪ .‬מעורבות בפעילויות הרשות נאות‪-‬חובב וכל ההתרחשויות‬
‫המועצה הקימה שירות חדש לטובת מפעלי נאות‪-‬חובב‪ ,‬מערך‬         ‫בתחום השיפוט ובכל עניין אחר הקיים בו פוטנציאל לתאונת‬
                                 ‫פינוי פסולת רטובה וגזם‪.‬‬
                                                                                                           ‫דרכים‪.‬‬
‫ניהול מערך פינוי הפסולת מבוצע ע"י מפקח מאגף התפעול ופינוי‬         ‫ו‪ .‬תחזוקה שוטפת ותיקון תשתית הכבישים והמדרכות‪.‬‬
                       ‫פחי האשפה מבוצע ע"י קבלן חיצוני‪.‬‬
                                                           ‫מערך הבטיחות פועל בהתאם לתכנית עבודה שנתית‪ ,‬בשיתוף‬
‫פינוי פסולת רטובה הוא בעל חשיבות רבה ותורם להגנה על‬        ‫פעולה עם רלב"ד (רשות לאומית לבטיחות בדרכים) וכמו כן‬
                            ‫הסביבה והפיכתה לירוקה יותר‪.‬‬
                                                                 ‫בוחנת מוקדי סיכון וממליצה לרשות התמרור המקומית‪.‬‬

                                                                              ‫‪25‬‬
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31